fredag den 16. oktober 2009

Den italienske drøm


  Tiramisu hedder desserten, den er italiensk og betyder groft oversat 'Ræk mig op'.  I al forståelse betyder det at smagen er himmelsk.
Jeg synes en dessert skal være let, simpel og smagfuld, og jeg ved at ægte tiramisu-elskere vil hade mig for denne opskrift, men jeg bruger hverken alkohol eller æg, hvilket er med i den originale opskrift.
Mit argument er, at det er lettest på denne måde, og selvom ingredienserne er få, så smager det godt alligevel. Som fattig drengerøv, så sparer du penge på pasteuriseret æg og en dyr sprut. (For når det gælder mad og alkohol, så er discount bare ikke lige så godt)
Ganske simpel:
500 g Mascarpone creme
100 g sukker
1 pk. Ladyfingers
4 dl. Espresso kaffe
Kakaopulver
Mascarponecremen og sukkeret røres sammen.
Ladyfingers bliver dyppet i kaffen, og bliver lagt i et fad.
Når fadet er fyldt med de små damefingre, så hældes mascarpone oven på.

Ingen kommentarer: